Als je dan toch van een kantoor een hotel maakt, wordt dan meteen een Investor in People!

http://www.youtube.com/watch?v=8O675kocmsY

Investors in People has provided a necessary framework to address structured change within our HR department and also the hotel as a whole. We have a much more vibrant team, empowered and willing to engage. We can already see improvements in both staff retention and the profitability of the hotel”. aldus James Wilson, General Manager, Dusit Thani Hotel, Dubai.

De mogelijkheden die de stroom toeristen uit Azië ons land kunnen brengen, worden nu ook onderkend door de Vastgoedsector 'Voor beleggers is verbouwing van kantoren tot hotel een uitkomst', meldt Het FD vanochtend. Motivatie voor deze structuurwijziging: 'Er is geen wereldcrisis maar een Europese crisis!'

Mooi, maar cruciaal blijft natuurlijk dat je nieuwe hotel dan ook winstgevend is(!). Dit kan je realiseren door te investeren in mensen: investeren in medewerkers én gasten zoals o.m. het Dusit Thani dat doet.....

De ontwikkeling van de toeristenindustrie is één van de trends die hier met regelmaat voorbijkomt; vorige week nog. Voor de wereldburger is Europa dan ook één groot museum. Wij vinden klompen & klompendansen, laat staan tulpen, wellicht oubollig, de gemiddelde Aziaat met toenemende mogelijkheden om te reizen denkt daar héél anders over.

Voordat trends worden (h)erkend en geaccepteerd duurt het over het algemeen nog wel 'even'. Beleggers in kantoorpanden kwamen dan ook pas achter deze mogelijkheden op het moment dat hun beleggingsobjecten al meer dan geruime tijd leeg stonden. Maar met het 'omtoveren' van een kantoorpand tot een luxueus (nb; want de gemiddelde globetrotter verwacht niet anders) hotel, ben je er nog niet. Hoe kort de klant ook verblijft in je hotel (& da's voor de 'gemiddelde' Aziaat tijdens zijn spoedreis door de EU vaak niet lang), je service dient het Beste van het Beste te zijn! & Die service, die wordt merkbaar verleend door de mannen & vrouwen in dienst van je organisatie.....

Nog een voorbeeld van een hotel dat een succesvol Investor in People is: "The Headland Hotel is a luxury hotel in Newquay, and is a blend of Victorian grandeur and casual luxury. A classic icon of the stunning coastline on which it stands." Michelle Brown, Human Resources Manager @ the Headland: "By managing change effectively by means of Investors in People we feel we have ensured that we continue to exceed customer expectations and for such a simple process what we gained was beyond our expectations and our people’s.” De verwachtingen van je klanten overtreffen, wie wil dat niet?

OK, het kan nog dichterbij in NL zelfs: een hotel dat de erkenning heeft als 'Investor in People' & dat al 10 jaar lang, TROTS zijn zij zelfs op hun IiP-erkenning! D.i. het Holiday Inn IJmuiden Seaport Beach: "De organisatie kiest bewust voor een gestructureerd personeelsbeleid waarin de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker, diens tevredenheid en ook de betrokkenheid bij het hotel, centraal staan. Dat alles vanuit de overtuiging dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden gasten."

Mooi, al die nieuwe hotels in ons land dat biedt economische kansen. Toch één advies: wordt nu ook een Investor in People! Dan is het helemaal mooi (& succesvol)..... ;-)

=============

260612

Waarschijnlijk 'a black swan' maar vandaag komt BCG Perspectives met deze entry Winning Hotel Strategies for Emerging Markets. De entry richt zich vooral op het lokale toerisme in de BRICS (nb; want waarom ga je naar de EU als je in je eigen land nog zoveel kan ontdekken?). Toch komt men ook met dé (want vroeg of laat komen ook zij naar de EU) universele TIP: Give consumers what they want.

& Degenen die dat het Best kunnen doen, dat zijn je betrokken medewerkers(!), toch?

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>