Werk aan je Merk; tips & een voorbeeld.

Je Merk, Jouw Merk(!), Personal Branding, etc. het is hier allemaal al vaker voorbij gekomen. & Ook al is het op hét Personal Brand blog van Nl. momenteel wat rustig, dat jouw Merk nu Verhoogde Aandacht nodig heeft, dat mag duidelijk zijn. toch?

Het is 'CRISIS!!'. Voor dat je weet ben je je baan kwijt. Dus NU is het tijd, misschien voor de meesten onder ons wat laat maar toch, om aan je Merk te Werken!! Daar kun je mooi de komende dagen aan besteden. Daarom wat tips én een voorbeeld van hoe je e.e.a. visueel kan aanpakken.

Tom Peters, wellicht benchmark voor Personal Branding, merkte het in de vorige eeuw (!) al op: "It's this simple: You are a brand. You are in charge of your brand. There is no single path to success. And there is no one right way to create the brand called You. Except this: Start today. Or else."

Dit was voor mij een belangrijke reden om al vroegtijdig (ca. 10 jaar geleden) mijn persoonsnaam als domeinnaam te gaan hanteren. Want zeg nu zelf: wie van u kent Advancement Associates? Van onze Grote Broers zijn de bedrijfs-/merknamen ruimschoots bekend. Maar kent u ook de namen van degenen die bij hen c.q. voor u het advieswerk doen? Nee? U denkt er over na? U kent er misschien 1-tje?  Da's jammer want het zijn toch mensen die (ook) voor hen het werk doen. (Nb; Een organisatie is een entiteit die uit mensen bestaat.)

"You're branded, branded, branded, branded." zei Tom P. in 1997, "The name of the email sender is every bit as important a brand- is a brand- as the name of the Web site you visit. It's a promise of the value you'll receive for the time you spend reading the message."  Als je dat leest dan ga je je zojuist snel verzonden e-mail héél anders bekijken, toch? (nb; spellingscontrole toepassen kan al heel handig & raadzaam zijn)

'1 typefoutje, is dat dan zo errug?' Tom: "It all matters. When you're promoting brand You, everything you do- and everything you choose not to do- communi-cates the value and character of the brand."

Nog wat Tips van Tom:

  • "The key to any personal branding campaign is "word-of-mouth marketing."

  • "It's being known for making the most significant contribution in your particular area. It's reputational power."

  • "Instead of making yourself a slave to the concept of a career ladder, reinvent yourself on a semiregular basis. Start by writing your own mission statement, to guide you as CEO of Me Inc."

  • "I know this may sound like selfishness. But being CEO of Me Inc. requires you to act selfishly- to grow yourself, to promote yourself, to get the market to reward yourself."

Deze laatste Tip van Tom is wat lastig voor onze 'maaiveldduikers', vermoed ik. Echter, dat ze hiermee aan de andere kant van de oceaan (veel) minder moeite hebben, zelfs in deze tijden van CRISIS, dat laat het voorbeeld van een Personal Brand presentatie zien van Anthony Puzzo, Sales OverAchiever.

& Dat laatste is ie zeker, 'onze' Anthony. (Hoewel de genoemde website weer niet zo'n handige zet is van Anthony :-o , blijkbaar heeft ie al een nieuwe baan gevonden & stopt ie nu voorlopig alle aandacht voor zijn Brand. Ook leerzaam. )

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>