Hoe krijgen we de Klant weer terug?

als we daar nu eens mee beginnen

In de jongste CEO Study uitgevoerd door IBM vragen 1.541 CEO’s van leading companies around the globe zichzelf o.m. af hoe zij, na de CRISIS, de klant weer terugkrijgen? Inderdaad, hoe doe je dat? Hoe herstel je het vertrouwen?

Nu de Top 7 Aandachtsgebieden voor de komende 5 jaar zullen zijn:

1. Getting Closer to the Customer. Dat vindt 88% van de CEO’s. Mooi, maar niet té dichtbij a.u.b. De essentie zal liggen bij het kunnen luisteren naar je (potentiële) klant.

2. People Skills. Dit scoort bij 81% van de CEO’s; een beetje laat lijkt het: je doet al eeuwen zaken met je klanten & nu pas kom je er achter dat het om kunnen gaan met (andere) mensen voor succesvol zakendoen een cruciale kunde is.

3. Insight and Intelligence. 76%, m.a.w. de klant wordt niet meer als zo dom gezien als dat dit vroeger gebeurde. & Het inzetten van dat wat we al weten over de klant (da’s vaak veel, héél veel).

4. Enterprise Model Changes. 57%, het businessmodel aanpassen aan de klant, outside-in i.p.v. inside-out bijv.

5. Risk Management. 55%, ‘Allemaal mooi & aardig,’ zegt de CFO, ‘maar we dienen geen financieel risico te lopen op onze klanten!’ Nb; kun je ons wel betalen?

6. Industry Model Changes. 54% van de CEO’s veronderstelt dat de gehele industrie waarbinnen je opereert verandert. Zo’n voorbeeld is ZAPPOS: hun corebusiness is SERVICE (inderdaad, met hoofdletters) & toevallig verkopen zij ook nog kleding, schoenen e.d. Dat had dus ook een ander product kunnen zijn.

7. Revenue Model Changes. 51% & het kan dus bijna niet anders of je winstmodel verandert.

De aanbevelingen van IBM in deze CEO Study:

  • Honor your customers above all else,
  • Use two-way communication to stay in sync with customers,
  • Profit from the information explosion.

Mooie tips, toch vraag je jezelf af: ‘deden we dat al niet? of behoren we dat al niet te doen……..’

http://www.youtube.com/watch?v=lfX1Y8q_4Lk

Altijd een bank in de buurt, da’s zeker handig nu in de vakantie & zo direct na de CRISIS.


Bookmark and Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *