Uit de jaarlijkse Ontmoeting met Onze Klanten: Ik heb een Idee!

http://www.youtube.com/watch?v=p3bz2Xpw97M

Het zou een Idee zijn voor veel, zo niet alle (....), organisaties die 'iets' leveren aan consumenten, aan afnemers: jaarlijks een bijeenkomst organiseren om daar Ideeën met elkaar te delen! Het is allemaal zo simpel, als je dat ziet bij anderen: door samen te komen & te luisteren naar je klanten creëer je nieuwe producten, nieuwe ideeën. Samen(!) kun je daarvan dan nog jááááren lang plezier hebben.....

Alleen blijkt nu dat, wil die ideeënuitwisseling voor langere tijd succesvol(!) zijn, je dan niet incidenteel deze klantontmoetingen plant maar deze benadering een specifiek onderdeel maakt van je klantgerichte business model!

Het voorbeeld dat ik voor je heb is de recent door HCL Technologies georganiseerde UNSTRUCTURE, HCL Global Meet 2011: 'I Have an Idea!'.

Vineet Nayar's HCL Technologies heeft al een vaste plaats verdiend in het ManPro blog vooral door de trendy manier waarop deze organisatie met klanten & medewerkers, i.c. met mensen (....) omgaat. De trendy manier waarop deze organisatie wordt gemanaged.

"The Global Meet is called “unstructure” because its aim is to foster thinking that questions the status quo; because it starts with a bias against traditional organizational hierarchies that get in the way of creative reinvention; because its agenda is shaped by the distinct ideas of individual speakers, instead of their being forced into slots of a predetermined program." luidt de uitnoding voor UNSTRUCTURE.

Of HCL daarin is geslaagd? Dat lezen we in Nayar's blogentry An Idea Takes Of; een citaat:

"I see a perfect storm brewing ahead with four elements coming together to change the world forever.

First, the economy is moving to a ‘new normal’ with a complete absence of leadership to drive it. From the US to Europe, from India to China, Japan and the Middle East, we see leadership that is unable to take timely decision to solve the tumultuous problems ahead.

Second, competition has become more intense than ever before with ‘the emergence of the emerging’. Developed market companies focussed on emerging markets are being challenged by local companies in the market and even in their own backyards.

Third, the transformation of the consumer. With the arrival of Gen Y, everything from buying patterns to influence patterns to brand preferences has changed with an overriding role of the digital world and word of mouth.

And finally, the changing employee. Teenagers who have grown up in families, mentored and empowered by parents as friends, are suffocating under rigid command and control structures at work."

M.n. Nayar's reflectie op Generatie Y (en volgende generaties) is intrigerend (trendy...) want inderdaad: de (hulp)middelen waarmee zij opgroeien verschillen aanzienlijk van die van eerdere generaties. Dat alleen al maakt hen tot een (totaal) andere medewerker maar ook tot een dito consument......

Inderdaad, een Mooi Idee! :-)

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>