Tips voor Redacteurs.

Carolyn plaatste haar 1e gastcolumn, waarvoor dank :-) , en vroeg me vervolgens toch nog om enkele tips. Hier zijn ze:

Een column hoeft niet lang te zijn maar bij voorkeur Kort en Kernachtig & Ter Zake. Feitelijk zeg ik daarmee ook waaraan een column dient te voldoen: een link met de uitgangspunten van het ManPro blog. Dat is: 'de Management Trendwatcher voor en door Management Professionals!' Of je column vervolgens ook een goede column is? Dat bepalen de lezers......
Hoe word je een goede columnschrijver? Een mooie vraag & 1 waarmee veel mensen rondlopen, blijkbaar.

Allereerst door uit te gaan van je eigen ervaringen, je eigen professionaliteit, je eigen achtergrond. Als je dat doet, schrijven over dat wat jou in je werk triggered, dan heb je al een goede basis voor een (goede) column. Iedereen leest vervolgens, tussen de regels door dat het geheel niet gekunsteld is maar écht, & waar vinden we dat nog tegenwoordig?
Natuurlijk is het handig als je ook eens kijkt naar dat wat anderen aan columns schrijven, en wat dat (schrijfstijl bijv.!) aan reacties oproept, maar probeer vervolgens nimmer een Youp van 't Hek of een Hugo Borst te imiteren. Da's niet alleen niet handig het is ook niet authentiek. Blijf bij jezelf en de eindredacteur bepaalt de go/no-go.

Weet: je professionele bijdrage wordt op prijs gesteld! (&: de entry/column een keer nalezen voordat je op send drukt kan ook handig zijn; overigens, daarbij heb je vaak ook nog '30 bedenk- of redigeertijd nadat je de column plaatste!)

Succes aan de will be redacteurs & laat nu die opgebouwde (hopenlijk niet opgekropte....) inspiratie maar los!

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Google Personal Brand.
[...] nu eerst eens met het schrijven van een artikel, van een column en plaats dat hier. ‘Dat lukt me niet….’, zeg je? Dan helpt Weiss’ [...]