U ook al bezorgd over ‘na-de-CRISIS’? Britse IT CEO’s iig wel.

De ‘CRISIS’ is nog niet over of MT’s maken zich nu al zorgen over de situatie van hun organisatie na de ‘CRISIS’. Die zorgen bestaan dan uit financiële zorgen en operationele zorgen.

De financiële zorgen zijn heel logisch & beginnen bij de vraag: ‘Bestaan we straks nog wel?’ tot ‘Beschikken we na de crisis nog over voldoende liquiditeit en solvabiliteit om nieuwe uitdagingen aan te kunnen gaan?’. Het zijn terechte overwegingen. Het zal vragen om enig financieel hocus-pocus om dit voor veel organisaties op te kunnen lossen. Het andere aspect, de operationele zorgen, zijn in feite interessanter. Interessanter omdat de financiële zorgen daarin toch vooral hun oorsprong kennen.

Uit een recent onderzoek van de Britse tak van Deloitte komen als meest essentiële operationele zorgen, bij ca. 200 CEO’s van hoog technologische Britse organisaties, naar voren: => het behouden én werven van talent (52%), => wijzigingen in de succesvolle operationele structuur (19%), => het managen van externe relaties zoals afnemers, leveranciers, financiers, omgeving (14%) & dat => de communicatie beter kan dan komt ook naar voren (4%).

Talent, daar is ie (al)weer, steekt er met Kop & Schouders (52%) bovenuit als operationele zorg. Wat dit onderzoek voor ons land zo interessant maakt dat is dat de 200 geënquêtteerde CEO’s aangeven nu al in het buitenland op zoek te zijn naar Talent! U bent gewaarschuwd!

Deloitte UK: “Companies throughout the United Kingdom are feeling the effects of global talent shortage that is expected to last for a number of years. In response, businesses must find new ways to attract, develop and retain qualified employees. This problem is expected to be particularly acute for technology companies, which rely heavily on top talent to drive innovation and growth in the market.

Our survey has shown that a number of companies are looking outside of the UK to address the talent shortage.

Once recruited, retention of good individuals become key and the solution is not as easy as paying people more money – numerous studies show that remuneration and other financial rewards are only a top priority when they are too low,

What people really want is for a company to help them develop and expand their skillset; to assign them to tasks that fit their skills and interests; and to help them interact with others through meaningful relationships. These three principles are the keys to boosting workforce loyalty and performance.”

‘Good People are Key.’ merkt 1 van de CEO’s op in Tooling Up. Hoe essentieel.

Mijn TIP: overweegt u eens serieus het invoeren van het Investors in People Model. Wat dat u oplevert leest u in het onderzoek van de Cranfield University: The Impact of Investors in People on People Management Practices and Firm Performance.

Het lijkt er op deze CEO’s de inhoud van het rapport al kennen……

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *