Hoe communiceer ik mijn Visie? (9 Do’s!)

Dan hebt u als CEO (eindelijk) een Visie, ‘iets’ waarmee de organisatie vooruit kan, en dan? Hoe communiceer je nu die Visie? Hoe krijgt u iedereen mee?

Dat het essentieel is dat je die Visie communiceert, en liefst z.s.m. na uw aanstelling, dat blijkt uit een onderzoek door het Center for Creative Leadership (CCL): 40% van de CEO’s faalt in de 1e 18 maanden dat zij in hun (nieuwe) functie zijn. Belangrijkste reden: zij zijn niet in staat om een, c.q. hun, Visie te communiceren.

Daarom & om u te helpen: 9 stappen.
“A leader’s vision isn’t worth much if it doesn’t take hold in the organization. And it won’t go far without effective communication. A vision describes some achievement or future state that the organization will accomplish or realize. A vision has to be shared in order to do what it is meant to do: inspire, clarify and focus the work.”

al dus CCL.

Hoe vertel je nu die boodschap? Hoe deelt u uw Visie? Hoe zet u uw Visie om tot Actie in de Organisatie?

  • => Stories. When you tell a good story, you give life to a vision.
  • => The elevator speech. Every leader needs to be able to communicate the vision in a clear, brief way.
  • => Multiple media. The more channels of communication you use, the better your chance of creating an organization that “gets” the vision.
  • => Talk to me. Individualize the vision by engaging others in one-on-one conversations.
  • => Draw a crowd. Identify key players, communicators, stakeholders and supporters throughout the organization who will motivate others to reflect on and be engaged with the vision.
  • => Go outside. Communicate to external customers, partners and vendors with advertising and public relations campaigns, catalogs, announcements and other statements.
  • => Make memories. Create metaphors, figures of speech and slogans — and find creative ways to use them.
  • => Guide the expedition. Use visual aids and updates to keep everyone aware of the progress you are making toward your vision.
  • => Back it up. If you’re talking it up, be sure to back it up with actions and behaviors.

Dat laatste dat heet dan: Je Commitment Communiceren, je commitment letterlijk laten zien; essentieel! Want als u 100% gecommitteerd bent aan uw eigen Visie (overigens, wie is dat niet?) dan zijn de genoemde stappen een fluitje van een cent. Sterker nog: waarschijnlijk zijn ze niet eens (meer) nodig en zit u ook na 18 maanden gewoon nog op uw plek!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *