Ontdekkingsreiziger en (r)Evolutionair Steve Jobs is niet meer.

'HERO' staat er op APPLE.com bij deze pic, Terecht.

Terwijl iedereen nog dacht dat de aarde plat was en het heelal leeg, wist Steve beter, véél beter. Jobs treedt daarmee in het rijtje van beroemde ontdekkings- reizigers.

Steve Jobs behoort ook tot dat handje vol mensen die een revolutie teweeg hebben gebracht. Sterker nog: Steve Jobs heeft bijgedragen aan een evolutie van de mensheid. Hij maakt de virtuele wereld tot een essentieel onderdeel van ons leven, ons bestaan.

Zoals bij de eerdere ontdekkingsreizigers het geval was zal het nog generaties duren voordat de échte impact van de ideeën van Steve Jobs tot de mensheid zal zijn doorgedrongen.

'You've got to find what you love,' Jobs says. Wie weet volgen we ooit zijn advies.

Steve is niet dood, hij leeft........

2012

Na Jobs dood is er een lawine aan publicaties verschenen. Een synopsis tevens kritsche reflectie daarvan vind je in The Book of Jobs.

In hindsight blijft Jobs Stanford-Commencement speech interessant, die mag hier dan ook niet ontbreken.

311212

Een veelzeggende afsluiting van het jaar 2012 is het gegeven dat de Harvard Business Review Steve Jobs met Stip heeft verkozen tot best presterende CEO.....

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Onderzoek: jonge medewerkers hebben een wereldbeeld, ouderen een organisatiebeeld. - ManagementPro
[...] Beleid van je organisatie. Deze jongste groep (potentiële) medewerkers hebben, wellicht o.i.v. de evolutie die door Steven Jobs & the likes op gang is gebracht, een ruimer Wereldbeeld dan wij, de [...]
Management Pro: Onderzoek: jonge medewerkers hebben een wereldbeeld, ouderen een organisatiebeeld. | HAANTJES GEDRAG
[...] Beleid van je organisatie. Deze jongste groep (potentiële) medewerkers hebben, wellicht o.i.v. de evolutie die door Steven Jobs the likes op gang is gebracht, een ruimer Wereldbeeld dan wij, de ouderen…. Mercer: “If workers, regardless of where they [...]
Wat betekent het als 3 miljoen klanten mobiel gaan betalen? - ManagementPro
[...] c.q. mobiele telefoon heeft voor een revolutie gezorgd, ook al, het eind van deze beweging zal nog niet zo snel in zicht zijn. Eerder zit jaar merkten [...]
Management Pro: Wat betekent het als 3 miljoen klanten mobiel gaan betalen? | HAANTJES GEDRAG
[...] 3.0, the mobile revolution’. De pda c.q. mobiele telefoon heeft voor een revolutie gezorgd, ook al, het eind van deze beweging zal nog niet zo snel in zicht zijn. Eerder dit jaar merkten [...]
CRISIS als Kans met een potentiële e-commerce omzet al in 1 land van 23 triljoen…. - ManagementPro
[...] de marktmogelijkheden dus ook. Generatie Y, en volgende generaties, groeit om met e-commerce; een evolutie. In de gisteren verschenen Harvard blog entry The End of History or Retail 3.0? melden Booz’s [...]
Uit de jaarlijkse Ontmoeting met Onze Klanten: Ik heb een Idee! - ManagementPro
[...] reflectie op Generatie Y (en volgende generaties) is intrigerend (trendy…) want inderdaad: de (hulp)middelen waarmee zij opgroeien verschillen aanzienlijk van die van eerdere generaties. Dat alleen al maakt [...]
Is het nog niet te laat voor Dominique Strauss-Kahn iets te leren van Steve Jobs? - ManagementPro
[...] Ontdekkingsreiziger en (r)Evolutionair Steve Jobs is niet meer. [...]
Waarom het vooral mannen zijn zoals Petraeus en Staal die narcistisch gedrag vertonen en bijna nooit vrouwen. - ManagementPro
[...] University on social activism kan op termijn zo legendarisch worden als de toespraak van Steve Jobs (nog zo’n narcist….) bij Stanford, da’s voor [...]
Terugblik op 2012 & op weg naar 2013 (met een gratis e-boek)…. - ManagementPro
[...] vooruitblik op het jaar dat komen gaat: 2013. Als we dan beginnen met de constatering dat – Steve Jobs (postuum) door Harvard Business Review zojuist is verkozen tot ‘Best Performing CEO in the World’ [...]