1/2 dozijn Trends voor 2009.

Nog 28 dagen & dan is het alweer 2009.... Goed om eens te kijken wat de TrendWatchers ons melden voor 2009.

=> NICHETRIBUTES: producten met een voor de klant (aardige/leuke) toegevoegde waarde; => LUXYOURY: u, de klant bepaalt wat Luxe voor u betekent (nb; dus niet 'u' als leverancier); => FEEDBACK 3.0: geef je klant de mogelijkheid feedback te geven & reageer, direct, open, eerlijk & vergeet niet te Luisteren; => ECONCIERGE: de eco-trend zet zich voort, u helpt uw klanten om zo groen mogelijk te worden; => MAPMANIA: waar zijn we zonder onze mobiele kaarten? & hoe gedetailleerd willen we ze wel niet hebben? (nb; waar hangt mijn kind/partner nu weer uit?); => HAPPY ENDING: het gelukkig einde van iedere 'CRISIS', je kan je nu wel zorgen maken maar je kunt je ook afvragen 'waar word ik nu echt blij van?'.

Vorige jaar hadden we de 8 Trends to Capitalize on in 2008, nu wordt het tijd voor Nieuwe Trends 2009.

Of de 8 voorspelde Trends ook voor uw organisatie dit jaar zijn uitgekomen, dat kunt u het best 'even' evalueren. In een terugblik zeuren we vaak dat 'die trend toch niet is uitgekomen' al weten we niet exact waarom. Zou zo maar kunnen dat de 'CRISIS' daarvoor de oorzaak is of dat uw organisatie het piggyback riding practiseert. Het zou ook kunnen dat wij nuchtere Hollanders het niet zo hebben op voorspellingen, laat staan op Trends. Ook daarom is het moedig dat het, ook Hollandse, TrendWatching stug vol houdt & ons periodiek voorziet van trends afkomstig van hun wereldwijde trendspotters. Doe je er niets mee, dan zijn ze op zijn minst leuk om te lezen.

Een kort overzicht van de  '1/2 a Dozen Consumer Trends for 2009':

=> "NICHETRIBUTES, which is about the power of making products and services relevant by incorporating ‘attributes' and features that cater to distinct (if not niche) consumer lifestyles and situations." Extra's dus. Welke? Vraag het uw klant!

=> "LUXYOURY, luxury will be whatever you want it to be." Je laat het, al die luxe, je, als klant, niet opleggen. Nee, je bepaalt zelf wat voor jou luxe is.

=> "FEEDBACK 3.0", toch voor mij de leukste/interessantste van deze '1/2 dozijn': 'get their side of the story.' 'Their' = je klant. Overigens, dit is méér dan een 'klanttevredenheidsonderzoek'!

=> "ECONCIERGE, No, there will be no 'eco fatigue' in 2009. Which means a steady stream of eco sub-trends." & terecht.

=> "MAPMANIA, Will 2009 be the year in which all things ‘contextual', ‘app', ‘local', ‘urban', 'tags', 'lidar', ‘smartphone', ‘convenience', 'Cell ID', ‘spontaneity', ‘infolust', and ‘GPS' come together in one orgasmic celebration of map-based tracking, finding, knowing and connecting?" Waarschijnlijk wel, want wie wil er nu verdwalen? (Nb; je vraagt je toch af hoe onze voorouders hun weg vonden......)

=> "HAPPY ENDING, The Silver Ligning of each Downturn." Mooi gezegd. Wat het betekent?

  • '2009 will be an excellent year for those businesses keen on showing consumers that they really care.'
  • 'At the same time, this is a great moment to innovate: shrinking budgets and diminishing revenues from existing offerings normally bring out the best and most creative in business professionals.' (Nb; 'Investeren', had ik daar hier eerder ook niet over?)
  • 'But the most important side effect of more austere times is probably that consumers start questioning what truly makes them happy, which more often than not steers them towards the realization that happiness ain't (just) about traditional consumption.'

 Leuk dat TrendWatching. Hebben we daarmee alle, mogelijke, Trends gehad? Nee hoor. Wat te denken bijv. van 'GRATIS als Businesstrend van de Toekomst'? & Zijn wij daarmee hier al niet lang begonnen? ;-)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>