Absurd idee, dat het nu CRISIS is.

Strategisch voorbeeld?

This is not an economic crisis that we’re living in — I want to reframe that whole idea; it’s absurd, it’s silly, it’s stupid for people to talk that way.

This is that moment where history is genuinely shifting, we’re entering a completely new age, a new way of relating to each other — networks, people communicating freely around the globe — that is going to create an incredible change in business, in politics in the years to come.

That is what is responsible for all these changes, and you’re either on the right side or the wrong side of history.” dit verklaart ‘The Art of Seduction’ auteur Robert Greene in een interview met INSEAD.

Inderdaad, we gaan een (compleet) nieuwe tijd tegemoet, een nieuwe tijd met een nieuwe strategie, een nieuwe tijd met nieuwe vormen van samenwerking; zoals ook blijkt uit een recent bericht over de jongste Millennial generatie.

Het worden interessante & spannende tijden, nieuwe tijden die vragen om een nieuwe Strategie maar dat zei Napoleon eerder ook al.

In het interview met INSEAD The power of true strategy stelt Greene dat je Strategie dient te benaderen op de manier zoals Napoleon Bonaparte dat deed:

“In order to deploy strategies effectively, an open mind and a deep perspective are needed. Citing the example of Napoleon Bonaparte, whom Greene calls “the greatest strategist in the history of mankind”, he says that the 18th century military commander was highly successful because he fought his battles in ways that confounded his enemies. Instead of traditional linear warfare, he engaged in manoeuvre warfare in which he was not fighting for a single position but over a potentiality.”

Eenvoudig gezegd: de ‘crisis’ zien als een Kans, iets wat je ‘vijanden’, je concurrentie (blijkbaar) niet gewend zijn. Volgens Greene is er op dit moment maar 1 organisatie die dat voorbeeld goed volgt: GOOGLE.

Greene: “We have finally entered the information age. All that that represents is a whole new way of doing business, politics, etc. If you’re only focusing on the here and now … then you’re not understanding the much deeper changes going on. And if you don’t understand that, you’re not going to be able to make the proper decisions; you don’t have the proper perspective, you are mistaking the forest for the trees.”

& Jij, zie jij op dit moment ‘de bomen door het bos’? Ik help ’t je hopen…..

Napoleon, een strategisch voorbeeld?

http://www.youtube.com/watch?v=ofEqBVO2rV0

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *