Klanttevredenheid MC

Wat is klanttevredenheid? Wanneer is een klant écht tevreden? Vragen waarmee we als organisaties wel eens rondlopen want als één ding duidelijk is dan is het toch wel: tevreden klanten dragen bij aan de continuïteit. Dus de Heilige Graal om te kunnen komen tot ‘de tevreden klant’ kan essentieel zijn.

Sinds dit weekeinde ben ik een erkend-ervaringsdeskundige! Niet alleen als klant (nb: want daarover kan ik ook een boekje opendoen) maar nu ook als ‘leverancier van klanttevredenheid’! Reden: uit een recente enquête bleek dat ik als IiP-adviseur de hoogst mogelijke klanttevredenheidsscore behaalde! Nu had ik al tevreden studenten maar dit kan er ook nog wel bij en daarom: aan de reeks Masterclasses is nu een Klanttevredenheid MC toegevoegd.
Nu wil ik hier voor u alvast een Tip van de (kanttevredenheid)Sluier Oplichten:

  • => ben niet de goedkoopste maar wel de Beste
  • => Overtref de (zelfs stoutste) verwachtingen van uw klant
  • => kom u Afspraken na
  • => weet ja én Nee te zeggen

Uw klant doet deze ervaringen op tijdens een traject met u, met uw dienst, met uw product, met uw….. Intussen managet u de verwachtingen van de klant.

Lastig is het dus als je vooraf de goedkoopste offerte uit wil brengen, zeker als ik u adviseer om niet de goedkoopste te willen zijn. Maar ook voor dat eerste traject is er een oplossing, voor nu noem ik dat met 1 woord: Communicatie…….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *