De rokjes worden korter en de koersen stijgen, je kan dan ook maar één ding concluderen: Het is Lente!

http://www.youtube.com/watch?v=MRMC2ftn0T8

OK, de korte rokjes zien we vooral in Amsterdam en de hogere aandelenkoersen zien we vooral in New York, maar dergelijke details zijn voor de natuur dan ook een futiliteit. Het is Lente & dat zullen we weten ook, het positivisme kan weer de overhand nemen!

Natuurlijk is er hier sprake van een placebo-effect zoals in de gezondheidszorg: we hebben de indruk dat een medicijn helpt en dan helpt het ook; echt! Voor empiristen is dit gevaarlijk terrein maar feit is dat je bij voorkeur zaken doet met iemand die er 'zin in heeft' dan met iemand die maar loopt te somberen; toch? Zo verschijnen Mark Rutte en Diederik Samsom de laatste dagen steeds minder voor de camera omdat zelfs de meest optimistische cameraman er niet vrolijker van wordt....

Dus laat maar komen die korte rokjes, die vrolijk fluitende vogels, die volle terrassen met schuimend bier & koele rosé! :-)

De 'Dow Jones' doet het goed: door de 14.000 grens, een nieuw record! De kans dat de handelaren dan ook op de terrassen te vinden zijn is klein. Maar het besef dat er buiten met volle teugen wordt genoten van andere records zoals de zomers aanvoelende temperaturen kan jou, daar binnen, aanzetten tot extra inzet!

In ons eigen land is Scheveningen een prangend voorbeeld: de Pier is bijna failliet, het mondaine Kurhaus lijkt zich financieel in lastig vaarwater te bevinden, om de boel draaiende te houden verhoogt de Gemeente Den Haag de pachtprijzen, toch worden de dappere lokale strandtenthouders er niet door weerhouden om nog dit weekeinde hun tenten te openen!! Het is alleen jammer dat de weervoorspelling voor dit weekeinde weer wat minder is. "Hé wat vervelend nou, waren we net zo lekker bezig...." Hoor ik je nu zeggen. ;-)

Kennis, kunde, houding, attitude, hoe je in de wereld staat, je wereldbeeld etc. het zijn allemaal zaken die bepalen of je een sombermans bent of juist de vrolijke noot van het gezelschap. Van alle Europese politici lijkt Berlusconi momenteel als één van de weinigen aan het laatste te voldoen.... De kans dat je dan ook al te positief doorslaat in je gedrag, is dus zeker aanwezig. Da's één van de aanleidingen voor het artikel dat eind vorig jaar verscheen in The Wall Street Journal 'The Power of Negative Thinking! ' :-(

"Sunshine is the best disinfectant.", lezen we deze week in het opinie-artikel A blueprint to make banks behave. (nb; het is niet alleen Berlusconi die mag leren zich beter te gedragen, overigens: ook niet alleen de bankiers.) N.a.v. een recente opmerking van de president van de Bank of England, Mark Carney over de oplossing van de problemen in de financiële sector "Banks need to participate actively in reform, not fight it. The time for remorse is far from over.”, stelt de auteur Jermyn Brooks dat de banken daarvoor een ingrijpende cultuurverandering nodig hebben & de Zon kan hen daarbij uitstekend van dienst zijn!

"Zonneschijn als het beste ontsmettingsmiddel.", het is prachtig. Dus kom op, het is lente en we gaan naar buiten met z'n allen op weg naar het terras, nu het nog kan. :-)

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Christiaan Knopper
Hoera, het wordt weer echt genieten!

Het applaus voor degene die de grootste luchtballon opblaast is verstomt, echte waarde toevoegen is weer waar het om gaat. Laten we stoppen met verdorde bladeren weer aan de boom te plakken. Er ontspruit in de lente vanzelf weer nieuw leven!

Dat wordt genieten voor de echte vakmensen met liefde voor hun vak, en voor hun klanten!