Recensie BOERENWIJSHEDEN - De *** High Performance van de ondernemers Jonnie en Thérèse Boer gekoppeld aan de uitgangspunten van H.P.O.

Ondergetekende is zijn loopbaan begonnen als kok en schrijft nu (o.a.) recensies van TOP boeken over dienstverlening en leiderschap. Professor Jan Rotmans daagde mij uit om zijn laatste boek te recenseren. Die reis beschreef ik in het Kantelboek@@@@@

Vanuit die rol keek ik met meer dan gewone belangstelling uit naar het boek “Boerenwijsheden” en schreef na ontvangst op Social Media ”Of je nu kok bent met interesse in leiderschap, of een leider met interesse in koken, dit boek is een MUST READ!

Verder schreef ik aan de uitgever Steven Hond van uitgeverij KOMMA: Ik heb het boek binnen en ben DIEP ONDER DE INDRUK. Wat een ***** Boek. Ik heb mijn enthousiasme net met mijn 7000 volgers gedeeld.

"Toevallig" schreef ik in: http://www.beunited.nl/beunited-media/column/entry/recensie-verandering-van-tijdperk-van-jan-rotmans-wake-up-call-en-eyeopener ook over koken, toprestaurants en eten...

Aan de ontwerpster Els Kerremans schreef ik: Boerenwijsheden" is by far het mooiste boek wat ik de afgelopen 10 jaar in handen heb gekregen! ***** STERREN. CHAPEAU voor de ontwerper(s)! Na deze “Amuse” mijn bevindingen / recensie:

“You can’t judge a book by looking at the cover”. In dit geval maakte de inhoud de hierboven genoemde complimenten meer dan waar. Ik vind het een briljant idee om de High Performance van de ondernemers Jonnie en Thérèse Boer te koppelen aan de uitgangspunten van H.P.O. en heb alle 275 pagina’s “Gesmuld” van het boek.

Alle relevante en actuele onderwerpen op het gebied van leiderschap / ondernemerschap komen ruimschoots aan de orde. Ik denk aan: H.P.O., samenwerking, teamspirit, jobrotation, coaching, delegeren, trainen, feed-back geven, leren, gastvrijheid, gastheerschap, kwaliteit, beleving, langdurige relaties, visie, regels etc.. Maar ook de openhartige wijze waarop het echtpaar Boer hun reis beschrijft dwingt diep respect af. Wat een creativiteit. En dan heb ik het nog niet eens over alle interessante wetenswaardigheden die in het boek staan. Feiten en cijfers, De *** sterren restaurants wereldwijd, keukentechnieken, vlees, de Michelingids enz. enz.

Ik heb even de neiging gehad om geen recensie te schrijven en heb zelfs overwogen om te stoppen met recenseren…

Wie ben ik, die op zijn kleuterfietsje met de zijwielen er nog aan een recensie schrijft over mensen die zich op grote hoogte verplaatsen in een ruimtevoertuig…
Daarom ga ik ook geen zout op alle escargots leggen. Nou, vooruit maar dan wel “Fleur De Sel”… Ik had een index van alle hoofdstukken (ook) graag voor in het boek gezien, het hoofdstuk over HPO graag eerder in het boek verder graag foto’s gezien van de gerechten.

Voor de rest niets dan lof!

In a nutshell: EEN *****TOP boek. MUST READ voor ondernemers, trainers, Coaches, HoReCa mensen, HBO studenten in het algemeen en Hotelschool, Facility Management, Bedrijfskunde en HRM studenten in het bijzonder, managers die zich bezig houden met beleving en gastvrijheid, leidinggevenden, maar ook voor Bourgondiers, hobby koks en “Gewone” mensen, met dank aan Marja Ruijterman.

Het boek inkijken of bestellen?:  https://goo.gl/7PTCLy

@@@@@: Meer weten over mijn eigen reis en eigen reis en kantelmomenten? http://www.kantelboek.nl/mijn-eigen-reis.html

Koos Groenewoud 25 februari 2016

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>