Over TalentManagement 2021, over Neil Diamond, over Max Caldas, over loyaliteit en betrokkenheid….

Allereerst, voor degene die dat (misschien) nog niet weet: Max Caldas is de coach van het vrouwenteam dat zich als doel heeft gesteld GOUD te behalen vrijdagavond 10/08 a.s. 21.00u tijdens de hockeyfinale van LONDON 2012. Over de manier waarop Max dit wil bereiken, strax meer.

Rockicoon Neil Diamond is (wellicht) beter bekend. Diamond toert momenteel door de VS zoals Bruce Springsteen momenteel heel opmerkelijk toert door de EU. Neil Diamond begint iedere show met Zijn Missie: “We want to earn your loyalty tonight.” ‘Wij willen je loyaliteit en betrokkenheid bij ons, bij onze muziek vanavond verdienen…..’

& Dan verschijnt er het rapport Global Talent 2021 met daarin opnieuw de waarschuwing dat er voor werkgevers een tekort ontstaat aan gekwalificeerd(!) talent. Let wel: “There is plenty of well-educated talent (in the world). The issue for us and many multinationals is how to foster their loyalty and engagement longer-term.”

Hoe krijg & behoud je hun betrokkenheid en loyaliteit van die voor jouw organisatie zo broodnodige talenten?

We want to earn your loyalty.”, dat vraagt Neil Diamond na een 60 jarige carrière op een gemiddelde avond aan zo’n 20.000 toeschouwers….. Dat al die vrouwen & mannen überhaupt nog steeds op komen dagen, zou al voldoende kunnen zeggen over hun loyaliteit en betrokkenheid bij hem, bij zijn muziek. Maar niet voor Diamond, voor hem blijft er nog steeds iedere avond deze uitdaging: “We want to earn your loyalty.” Hoeveel managers, directieleden, Raden van Bestuur doen hem dat na richting hun medewerkers, richting hun klanten?

In haar TLNT entry geeft Teresa Hopke enkele tips, bekende tips wellicht maar de titel van de entry vormt hier dan ook m.n. de uitdaging: I Don’t Mean to Be Offensive, But Your Employee Engagement Stinks. Vrij vertaald klinkt dat als: “Ik wil niet vervelend zijn, maar de manier waarop jij met de betrokkenheid van je medewerkers omgaat stinkt……”

Synopsis van Teresa’s TIPS:

  • “Understand what speaks to your employees. Just like some songs speak more to the crowd than others, some programs are more impactful than others.
  • Rethink job expectations. Stop overworking employees. How much of what is expected of a particular job is really critical to that role’s success?
  • Embed Work-Life into your culture. Make it a natural part of your culture to talk about both personal and professional goals. Move beyond a flex policy and truly embrace new ways of working that benefit both the employee and the organization.
  • Focus on teams vs. individuals. Align teams so that the responsibilities of any particular job don’t fall solely on one person but rather are absorbed by a team of people that collectively accomplish their goals. Invest in team success by giving your teams tools to be more collaborative, aligned and productive.
  • Offer coaching. Build culture change through individual change. Help employees change mindsets and behaviors that get in the way of their success.
  • Innovate time off. Nearly everyone can drive hard when busy times demand it, but most of us have a breaking point when burnout is bound to set in. Restructure jobs to build in mandatory or optional breaks that provide relief and an opportunity to recharge.
  • Inspire your employees. The more leaders can connect with employees on a personal level, the more the employees will naturally show their loyalty. Communicate transparently. Involve employees in developing solutions to organizational problems. Build trust by giving trust. Paint a picture of the future that will inspire employees to not just show up, but rather inspire them to contribute their time and energy to something.”

Mooie tips & laten we nu direct een interessant praktijkvoorbeeld hebben. Het betreft een 2-delig interview met hochkeycoach Max Caldas en de aanvoerder van zijn team Maartje Paumen.

Bron “De Spelen”, uitgave NOC*NSF.

Jawel met momenteel 40.000.000 geregistreerde(!) werklozen wereldwijd kunnen we niet zeggen dat er niet voldoende aanbod is van werkkrachten. Er zijn, o.i.v. de ‘crisis’, wereldwijd zelfs voldoende talenten beschikbaar. De vraag is ‘slechts’ wat kan jij er aan doen dat deze vrouwen & mannen zo loyaal zijn aan en betrokken bij je dat zij vervolgens samen met jou ‘de finalewedstrijd gaan winnen’?

Over loyaliteit en betrokkenheid dus, ruikt het strax dan misschien alweer wat lekkerder in je organisatie? 😉

Overigens, naar de impact van Olympische Spelen op de maatschappij, op organisaties zijn er al verschillende onderzoeken gedaan. Emerald Insight geeft daarvan een synopsis.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *