Blijf POSITIEF!! :-)

Blijf POSITIEF & de beurskoers van uw organisatie vliegt weer omhoog!

Het was al langer bekend: brengt een organisatie POSITIEF nieuws dan heeft dit een dito invloed op de aandelenkoersen. Het omgekeerde is, overigens, ook waar. Op zoek gaan naar POSITIEF nieuws dus, in de brij van cijfers die u presenteert. Maar juist dat kan lastig zijn in tijden van 'CRISIS'!

Gelukkig is er nu POSITIEF nieuws: als u in staat bent om uw boodschap (nb; hoe belabberd dat uw organisatie er ook voor staat!) POSITIEF te brengen, 'POSITIEF' door de juiste woorden & de juiste intonatie te gebruiken, dan vliegen de aandelenkoersen van uw organisatie alsnog omhoog! Dat is het resultaat uit recent onderzoek door INSEAD.

Zo blijkt maar weer: uw COMMUNICATIE vraagt om een STRATEGISCHE benadering!

Gisteren meldde de media dat 'Topmanagers zichzelf onzeker voelen over de aanpak van de CRISIS'. Da's dus niet handig, want het 1e wat opvalt in je Communicatie dat is juist dat gevoel van onzekerheid!

Ook al verkleed je jezelf als clown en laat je door een plastisch chirug je mondhoeken naar boven optrekken & je hangende oogleden corrigeren, dan nog voelt iedere toehoorder 'Hier klopt iets niet.....'. & Hup, omlaag gaat de aandelenkoers & weg is de motivatie van uw medewerkers. Jammer, die NEGATIVITEIT zou zo maar de continuïteit van uw organisatie in gevaar kunnen brengen!

INSEAD's Elizabeth Demers en FEDERAL RESERVE's Clara Vega deden een onderzoek naar het effect dat, POSITIEF, taalgebruik door de CEO van een organisatie heeft op de aandelen van zijn/haar organisatie.

Het resultaat is deels verrassend. Demers: "Just as the market responds to positive or negative earnings surprises, unexpected optimism and certainty in the language, or unexpected pessimism and uncertainty in public announcements can have an added impact on the share price."

"We've known (this) for decades with regard to the hard earnings news, now we are discovering that this is incrementally true for the 'soft' earnings information as well. The market has a similar response to the sentiment conveyed in management's communications to the market."

Het goede, POSITIEVE nieuws (nb; voor het brengen van een POSITIEVE boodschap!) gaat nog verder:

"Unexpected positivism precedes positive, unexpected future price performance.  So if a company announces a positive earnings surprise and the communication is positive as well, the stock price can rise further.  And even if a company announces unexpected negative news, unexpected positive language in the release can mitigate losses

The degree of certainty in the use of assertive, forthright language is related to volatility in the firm's share price both at the time of the announcement and afterwards. The more unexpected certainty, the better for the share price; the more uncertain and hedging the language is, the worse it is for the share price.

The impact of both of these factors isn't just immediate in the days surrounding the announcement, but can continue to have an impact on the share price for 60 days. It takes the market some time to fully digest the soft information that's being conveyed by management during their announcement." Bron: "Soft Information or Cheap Talk in Company Announcements".

60 dagen kunnen profiteren van uw POSITIEVE woorden!!! Mooi, toch!

Hoe doe je dat dan, uw NEGATIEVE gemoed omzetten naar iets POSITIEFS? Da's inderdaad lastig & niet voor ieder van ons direct weggelegd. Daarom enkele tips:

Leer to Keep on Smiling!

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>