‘Nieuwe Aanpak’ van het Investors in People Model nu als softcover.

De nieuwe Nederlandstalige versie van de Investors in People brochure is beschikbaar. De brochure geeft je een goed idee van de Nieuwe IiP Aanpak, een aanpak voor “het continu verbeteren van de prestaties van je organisatie”. ‘Iets’ dat je als organisatie m.b.v. je erkenning als Investor in People kan realiseren! De subtitel is dan ook ‘(voort)Bouwen op de Standaard. De Investors in People aanpak’.

Voor deze entry, een introductie, maak ik een synopsis van de 22 pagina’s ‘dikke’ brochure.

Hoe Investors in People U kan Helpen.

Pagina 1 ’Hoe IiP je kan helpen’ besteedt aandacht aan het in 2008 door de Cranfield School of Management gepubliceerde rapport over het rendement of de toegevoegde waarde van het IiP-Model. (nb; op bovenstaande foto kun je met de QPR code direct terecht komen bij het rapport; geldt overigens ook voor de info onder de andere QPR’s). Ook wordt op deze pagina de Nieuwe Aanpak genoemd ‘De Nieuwe Aanpak biedt maatwerk waarin de specifieke ambities van uw organisatie centraal staan’. ‘The New Approach’ is in 2009 geïntroduceerd in het Verenigd Koninkrijk & recent ook in ons land. Een feit dat nu nog eens wordt bevestigd met deze brochure.

De Investors in People Aanpak

Het 1e kader op deze 2e pagina van de brochure zegt feitelijk alles: “Investors in People is de meest succesvolle aanpak van organisatieverbetering gebaseerd op het ACTIEF BETREKKEN VAN MEDEWERKERS.” Terwijl we het 1e deel van deze, toch cruciale, zin kunnen onderbouwen middels een scala aan (wetenschappelijke) onderzoeken, ligt voor mij de kern (toch) bij het 2e deel van deze zin: ‘het actief betrekken van medewerkers’. Dat actief betrekken van je medewerkers, én je managers, bij de 0-meting & het IiP-assessment maakt niet alleen het IiP-Model uniek, het draagt ook bij aan winstgevendheid & continuïteit (van de organisatie).

De brochure memoreert het Business Issue Scoping Tool: weet je wat de (c.q. het scala aan) uitdagingen zijn waarvoor je organisatie staat & ben je benieuwd wat het Investors in People Model hierin kan bijdragen, dan is dit op zijn zachtst gezegd een goed tool. Een voorbeeld van zo’n BIST resultaat vind je hier.

De brochure geeft verder een overzicht van de 39 onderdelen c.q. indicatoren ‘waaraan organisaties moeten voldoen om erkend te worden en zich te mogen presenteren als Investor in People’. Ook de aanvullende indicatoren worden benoemd, indicatoren die maatwerk mogelijk maken maar die ook de basis vormen voor de IiP-organisatie om de Bronzen, Zilveren of zelfs Gouden IiP-status te bereiken! Waarderingen, van je medewerkers dus (!!!), die ver uitstijgen boven een regulier ’goed werkgeverschap’…..

Wil je, naast de info in dit blog & de aanvullende info op de site van Investors in People Nederland a TNO company, meer lezen over dat wat het Investors in People Model voor jouw organisatie kan betekenen, bestel de brochure ‘(voort)Bouwen op de Standaard’ dan via de site van IiPNl.

Nog een 2-tal aanvullingen:

Een meer uitgebreid antwoord op deze, e.a. vragen die je hebt, vind je in Het Rendement op het Investeren in Mensen’ blog, want ook dat doet de IiP-accreditatie: de investering in je medewerkers & je managers laten renderen. 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *